En väl beprövad metod för att bli rik är att vara ekonomisk och sparsam med sina pengar. Om man till exempel har startat ett eget företag och vill annonsera är Facebook en otroligt bra plattform för just det. Det är ett väldigt prisvärt annonseringsverktyg där man dessutom kan vara väldigt specifik när man väljer till vem, när och hur man ska annonsera. Facebook samlar som vi vet in mycket information om sina användare. Mycket av den informationen ger vi dem gratis genom det vi gillar och följer.

Tjäna pengar på Facebook

Facebook Stories är korta användargenererade foto- och videosamlingar som kan ses upp till två gånger och försvinner efter 24 timmar. Nu kan Facebook-användare dela med sig av sina stories i Facebook-appen. Funktionen är baserad på Facebooks in-app-kamera, som gör det möjligt för användare att lägga över roliga filter och Snapchat-liknande linser till innehållet samt lägga till visuella geolocation-taggar till sina foton och videoklipp. För att komma åt kameran så behöver du bara swipea höger på Facebooks mobilapp. Denna funktion har medfört att många företag har en helt ny plattform att föra ut sitt budskap på eller rentav göra direktreklam till sina följare.

Ett effektivt sätt att nå ut

Facebook lanserade sina Stories efter Instagrams otroligt framgångsrika Stories. Instagram Stories lanserades i augusti 2016 och nu använder mer än 150 miljoner människor Stories dagligen över hela världen. Med tanke på att Facebook används av betydligt mycket mer människor så innebär det att du som företag kan nå ut till många fler personer med ditt budskap. här kan du läsa mer om möjligheten att annonsera genom Facebook Stories.

Facebook stories kan ge dig cash

Facebook-användare kan dela både foton och videor till Stories. När du har öppnat kameran kan du spela in ett videoklippet eller ta ett foto. Du finns också en mängd linser och filter som är tillgängliga för att få ditt innehåll optimerat till din marknadsföring. Vad du vill marknadsföra är upp till dig och det är fantasin som sätter gränserna för hur du gör det!

2 miljarder användare

Eftersom facebook har över 2 miljarder användare så är möjligheterna att nå ut till hundratusentals människor många. Eftersom stories just är baserat på att du gör videoklipp eller tar bilder så är det ultimat verktyg för att nå ut över språkgränserna. Ditt inehåll som du lägger upp kan vara ljudlöst, eller sakna talat språk och för att bara nå ut till folk via foton och videor. Du behöver därför inte tala om vad din produkt är, utan du kan helt enkelt bara visa hur den fungerar eller vad den är för att nå ut till förvånansvärt många människor!